Rozpoczynając rozmowę o blogowaniu dobrze jest zacząć od samych podstaw, dzięki którym możliwe będzie wdrożenie się w świat internetowego kształtowania rzeczywistości. Przede wszystkim więc należy wyjaśnić sobie takie pojęcie jak hosting, czyli kluczowy element każdego blogu. Hosting jest dla naszego bloga miejscem, w którym go przechowujemy; jego, czyli wszystkie pliki, z których się składa. Jest to miejsce na podłączonym do Internetu serwerze, na którym wykupujemy miejsce bądź którego korzystamy za darmo na pewnym ściśle określonych warunkach.
W jaki sposób wybrać hosting dla bloga?
Każdy serwer ma swoje parametry podobnie jak inne sprzęty, które kupujemy i które porównujemy między sobą, aby wybrać ten najbardziej odpowiadający naszym wymaganiom. Tak samo jest w przypadku hostingu; istnieją kwestie, na które powinniśmy zwrócić szczególną uwagę, które będą najważniejsze dla nas indywidualnie, a także takie, które będą wpływały na ilość odwiedzających nas czytelników. Warto sprawdzić ranking hostingów i porównać w jednym miejscu 10 najlepszych firm hostingowych i wybrać najlepszą dla nas ofertę hostingu.
Na jakie parametry zwracać uwagę przy wyborze hostingu?
W hostingu liczy się przede wszystkim szybkość ładowania się stron, ponieważ dzisiejsi użytkownicy sieci internetowej są niezwykle niecierpliwymi osobami. Ważna jest też pojemność oferowana przez hosting; najlepsze są oferty bez limitów, jednak większość systematycznie prowadzonych blogów nie zajmuje po okresie 24 miesięcy więcej miejsca niż 10 GB. W tym miejscu warto zatrzymać się nad stroną bloghosting.pl, oferującą możliwość stworzenia bloga na platformie WordPress w niecałe trzy minuty, dysponują także szybkimi dyskami SSD, dającymi znaczną przewagę nad konkurencją, a także łatwą obsługę, co także jest bardzo ważnym czynnikiem przy wyborze hostingu dla swojego bloga.
Cena? Najtańszy pakiet kosztuje już 9.99 zł netto przy płatności na rok. Więc jest to jedna z lepszych ofert dla hostingu na dyskach SSD.
Warto zwrócić również uwagę na to, czy hosting oferuje w cenie tworzenie kont pocztowych, ponieważ odpowiednio wyglądający kontaktowy adres e-mail przydaje naszej stronie sznytu profesjonalizmu. Jeżeli przypadkowo usuniesz treści, możesz liczyć na tak zwany backup danych, którego standardem jest doba; warto sprawdzić jednak, w jaki sposób jest on wykonywany i gdzie przechowywana jest jego kopia.
Hej,
Bardzo ciekawy wpis 🙂 aczkolwiek oferta cenowa nie powala na kolana. Czy sprawdzałeś inne rozwiązania? Testy? Opinie? Wiele osób narzeka na Home.pl a tu niespodzianka. Jak w praktyce wygląda wsparcie techniczne?